sâmbătă, 29 septembrie 2012

Ovi a primit 15.000 de euro din partea statului norvegian, pentru a-şi finaliza al doilea album

Chiar dacă în România nu vom auzi de aşa ceva, iată că, în Norvegia, un artist român reuşeşte să obţină fonduri pentru cariera sa muzicală. Este vorba de Ovi, cel care a compus şi cântat, alături de Paula Seling, la Eurovision 2010, piesa care a luat locul 3, "Playing with fire".

 

În fiecare an, guvernul norvegian distribuie o parte din bugetul de stat (în 2012 a fost de 28,1 mill koroane) pentru un fond de cultură. Banii respectivi vin prin organizaţia "Fond for Lyd og Bilde" şi sunt împărţiţi pe diferite criterii artiştilor de cetăţenie norvegiană, care s-au afirmat, de-a lungul timpului, în industria muzicală sau cinematografică.
În cazul lui Ovi, cei de la casa de discuri cu care este semnat în Oslo, "DaWorks Records", au aplicat pentru cântăreţ şi, în final, au primit aproximativ 15.000 de euro.
"Suma va acoperi o mare parte din costurile de producţie ale noului meu album, al doilea de altfel din cariera mea muzicală. Primul meu album "This gig almost got me killed" a fost lansat în 2009. Este un ajutor foarte important pe care l-am primit, pentru oricare artist, în condiţiile în care costurile unui album, mai ales în Norvegia, sunt destul de mari.  Statul norvegian pune preţ pe cultură şi actul artistic în general. Practic, în ceea ce mă priveşte, planul este să am, în paralel, şi alte proiecte până la finalizarea albumului 2 şi, undeva prin primăvara 2013, să-l definitivez şi implicit să-l lansez", a declarat Ovi.
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu